Ako pracovať pri tlači so sezónnymi farbami?

Farby hrajú v marketingovej komunikácii podstatnú rolu. Jednotlivé farebné odtiene totiž môžu u zákazníkov vyvolať rôzne pocity. Okrem iného tiež ovplyvňujú to, ako klienti vnímajú značku. Skúste preto farby pri online tlači maximálne využiť. Poradíme vám, aké farby pri tlači letákov, kalendárov alebo brožúr použiť a ako nájsť tie správne odtiene, ktoré budú ladiť k danému ročnému obdobiu.

PREČO POVEDAŤ ÁNO SEZÓNNYM FARBÁM?

Ako sme už naznačili v úvode, farby môžu mať vplyv na naše pocity, náladu a celkové vnímanie. Jednotlivé odtiene sa rozdeľujú do štyroch ročných období. Čo to znamená? V každom ročnom období majú na našu psychiku vplyv určité farby viac a iné menej. A ku každému obdobiu sa hodia iné.

Použitím sezónnych farieb na reklamných materiáloch môžete okrem iného rozlíšiť limitované edície produktov, ktoré pripravujete pre dané ročné obdobie. Zákazníci tak ľahko rozoznajú, či ide o špeciálne balenie, alebo či siahajú po tom klasickom.

Firmy často pracujú so špeciálnymi vizuálmi hlavne na Vianoce. Toto obdobie však nie je jediné, kedy môžete pracovať so sezónnymi farbami pri tlači brožúr a letákov. Ozvláštniť reklamnú komunikáciu môžete aj na jar, v lete či na jeseň. Odlíšite sa tak od konkurencie.

NA JAR SA VŠETKO PREBÚDZA. AJ FARBY

V jarných mesiacoch sú populárne pastelové odtiene, jasné a vzdušné farby. Skrátka svetlé odtiene. To sa týka napríklad módnych kolekcií a aj farieb použitých v reklamných materiáloch. Môžete siahnuť po mentolovej, svetlozelenej či modrej, krémovej, svetložltej alebo púdrovej.

Ak v brandovej komunikácii pracujete s výraznými farbami, môžete ich zjemniť a vytvoriť tlmenejšie pastelové odtiene. Uvidíte, že taká zmena bude naozaj osviežujúca!

ŽIARIVÉ A ŽIVÉ – TO SÚ LETNÉ FARBY

Slnko, more a zrejúce ovocie. To všetko patrí k letným mesiacom. A práve týmito vecami sú inšpirované aj letné farby. Populárne farby sú biela, tyrkysová, kráľovská modrá, červená, koralová, žltá a ich odtiene. Samozrejme, nesmie chýbať ani zlatá a strieborná.

NA JESEŇ SPÄŤ K PRÍRODE

Na jeseň hrajú prím zemité farby, ktoré sú v súlade s prírodou. S odtieňmi hnedej (od mahagónu až po kaki), horčicovo žltej a oranžovej či zelenej určite nešliapnete vedľa. Rovnako populárne sú neutrálne farby, ako je napríklad čierna, sivá alebo krémová.

ZIMNÉ FARBY. ŽIARIVÉ, ALEBO TLMENÉ?

V zime sa príroda ukladá na hlboký spánok. A takisto je to aj s farbami. Z toho dôvodu je dobré držať sa tlmenejších a neutrálnych farieb – sivej, čiernej, bielej, modrej či zelenej.


Iná situácia je však v období adventu, Vianoc a Nového roka. Tam sa môžete pokojne odviazať – a to nech už sa pustíte do tlače kalendára, PF alebo letákov. Nebojte sa výraznej červenej, smaragdovej, fialovej, žltej, zlatej či striebornej farby.

POHRAJTE SA S FARBOU ROKA

Ak si netrúfate meniť vizuál reklamných materiálov niekoľkokrát do roka, alebo na to nemáte finančné prostriedky, môžete sa zamerať na farbu roka. Tú každoročne vyberajú odborníci z Pantone Color Institute. Farbou roka 2023 je nádherná Viva Magenta. Odvážna, optimistická a živá farba, ktorá sa stala trendom tak v oblasti reklamy, ako aj v ďalších odvetviach. A to napríklad v móde, interiérovom dizajne či architektúre. Táto výrazná farba totiž zaujme na prvý pohľad.

S touto farbou môžete bez obáv pracovať pri ofsetovej tlači – teda pri tlači letákov, brožúr a ďalších reklamných materiálov vo veľkom náklade. Určite však stojí za vyskúšanie aj v prípade, ak sa púšťate do digitálnej tlače v menšom náklade.

ODVIAŽTE SA, ALE...

Pri tvorbe niektorých reklamných materiálov je dobré popustiť uzdu fantázii. Inde sa však oplatí držať sa klasiky a firemných farieb. To platí napríklad pre tlač vizitiek, ktoré tvoríte raz za čas a neoplatí sa ich meniť niekoľkokrát do roka. Vizitky navyše majú pôsobiť reprezentatívne a urobiť dobrý prvý dojem. A z toho dôvodu je dobré nechať ich vyrobiť s ohľadom na vašu firemnú kultúru.

Ak si nie ste niektorým z krokov istí, alebo sa chcete poradiť o tlači reklamných materiálov, radi vám poradíme. Tak sa ozvite!

Sdílejte článek dál

Další články