Chystáte sa na tlač letákov, plagátov alebo vizitiek? Poradíme vám, kedy využiť digitálnu tlač, aké sú jej výhody, ale aj na čo si dať pozor pri príprave tlačových dát.
Digitálna, alebo ofsetová tlač? To je otázka! Najväčšou výhodou digitálnej tlače je nízka cena už od malého počtu kusov. Tento typ tlače preto hojne využívajú malé a stredné podniky, a to približne pri výrobe do tisíc kusov.
Digitálna tlač, naopak, nie je vhodná v prípade, ak chcete vytlačiť reklamné materiály pre veľkú reklamnú kampaň. Vyhnite sa jej aj pri tlači na veľké reklamné plochy. Mohlo by totiž dôjsť k rozzrneniu.
V prípade, že sa chystáte na výrobu stoviek až tisícov kusov tlačovín, využite radšej ofsetovú tlač. Získate tak výhodnejšiu cenu za kus. Pri malom náklade by vás však ofsetová tlač vyšla príliš draho.
Okrem cenovej dostupnosti pri nízkonákladovej digitálnej tlači je značnou výhodou aj veľká variabilita. Tlačoviny môžete jednoducho upraviť podľa vlastných potrieb. Digitálnu tlač zákazníci najčastejšie využívajú napríklad pri výrobe sezónnych jedálničkov, listov, darčekových voucherov s unikátnymi kódmi alebo personalizovaných etikiet.
Ďalšou výhodou je rýchlosť spracovania objednávky. Expresná digitálna tlač je docielená veľmi jednoducho. Na rozdiel od ofsetovej tlače nie je nutné pripravovať tlačovú predlohu. Stačí len poslať tlačové dáta do tlačiarne a môže sa tlačiť.
Tlačoviny z digitálnej tlače sa dajú navyše povrchovo upraviť. Obľúbeným variantom je napríklad laminácia alebo UV lakovanie.
Chcete si skontrolovať, či v tlačiarni všetko vytlačia tak, ako majú? Bez problémov. Nechajte si urobiť skúšobnú tlač. Vďaka tomu zistíte, ako budú vyzerať reklamné materiály. A to ešte predtým, než zadáte do výroby veľké množstvo kusov. Budete tak mať čas doladiť prípadné nedokonalosti.
Čo je digitálna tlač? Hlavnú úlohu pri nej hrá rotujúci valec s fotocitlivým materiálom. Následne vzniká obraz, ktorý sa prenáša na papier. Digitálny záznam je pri tlači prenášaný z počítača priamo do tlačového stroja. Proces tlače je v porovnaní s ofsetom oveľa rýchlejší. Preto digitálnu tlač často používajú malé podniky, organizácie, inštitúcie alebo jednotlivci.
Pri digitálnej tlači používame farebný model RGB, kam patrí červená (Red), zelená (Green) a modrá (Blue). Zmiešaním týchto farieb v rôznych pomeroch vznikajú ďalšie odtiene.
Pri ofsetovej tlači digitálne pravidlá nefungujú. Tu hrá prím model CMYK – azúrová (Cyan), purpurová (Magenta) a žltá (Yellow). Následne vzniká čierna farba (Key).
Majte vždy na pamäti, že pri prevode z jedného modelu do druhého môže dôjsť k zmenám v niektorých odtieňoch. V našom článku sa dozviete, na čo si dať pozor pri farebnej tlači.
Drobnou nevýhodou digitálnej tlače je menšia flexibilita pri výbere gramáže a materiálov. Problémy môžu nastať napríklad pri papieroch s príliš nízkou, alebo vysokou gramážou. Aký papier teda vybrať?
Pri letákoch a plagátoch siahnite po papieri s gramážou 80 až 160 m². Pre vizitky je dobré vybrať pevnejší papier – ideálne od 250 do 360 m². Ak si nie ste istí výberom materiálu, napíšte nám, aby sme vám poslali vzorkovník materiálov. Radi to urobíme zdarma.
Chystáte sa na digitálnu tlač? Napíšte nám. Radi vám vyrobíme reklamné tlačoviny – od plagátov cez letáky až po vouchery. Všetko doladíme online, či už ste z Bratislavy, Žiliny alebo Prešova.