AKO POSKLADAŤ LETÁK? DÁ SA TO AJ KREATÍVNE

Skôr ako sa pustíte do tlače letákov, mali by ste zvážiť, aký typ skladania vyberiete. Poradíme vám, kedy je lepšie siahnuť po paralelnom falci, a v akých prípadoch je zase vhodné vybrať kreatívne riešenie. Zaujíma vás, na čo dbať pri výrobe letákov, nech už sa rozhodnete pre akýkoľvek variant? Nielen to sa dozviete v našom článku.

KÚZLO SKLADANÉHO LETÁKA

Obsah je kráľ. Ak však zákazníkov nezaujmete hneď na prvý pohľad, k prečítaniu letáka sa ani nedostanú. Prebuďte preto v zákazníkoch zvedavosť. Nalákajte ich, aby chceli objavovať to, čo nie je na prvý pohľad vidieť v skladanom letáku.

Skladané reklamné letáky tlačíme obojstranne, a to napríklad vo formátoch DL, A4 či A5. Vďaka tomu tieto tlačoviny ponúkajú väčší priestor pre obsah. Nebojte sa preto využiť celý ich potenciál. Môžete perfektne využiť všetky strany letáka a propagovať produkty, služby či akciu do najmenších detailov.

Pre tlač letákov vždy platí, že grafický návrh musíte prispôsobiť konkrétnemu rozloženiu. Najskôr sa teda rozhodnite, aký typ skladania si vyberiete. Až potom príde na rad samotná výroba letákov.

PREDSTAVTE MENU V CELEJ KRÁSE

Prekvapte zákazníkov či obchodných partnerov zaujímavým spracovaním. Paralelný falc sa prekladá napoly, vzniknú tak štyri samostatné strany. Najčastejšie sa používa napríklad pre jedálne lístky či sezónne menu. Chybu však neurobíte ani v službách. Na tieto letáky sa zmestia základné informácie o podniku, kontaktné údaje a aj otváracie hodiny.

ČO NA SRDCI, TO NA LETÁKU

Chcete zákazníkom predstaviť program niekoľkodenného festivalu, priložiť mapu areálu a aj kontaktné údaje? Tak bude pre vás tým pravým skladaný leták v tvare harmoniky. Na tlačovinu so šiestimi stranami sa všetko potrebné pekne vojde.

Tento typ letákov sa hodí napríklad na rôzne informačné brožúry, v ktorých chcete zákazníkom postupne odkrývať informácie.

PREKVAPTE ZÁKAZNÍKOV ORIGINÁLNYM NÁPADOM

Originálny dizajn dosiahnete použitím zavinovacieho falcu. Tento typ letáka využijete v prípade, keď chcete vytvoriť niečo hravé a zákazníkov prekvapiť. Poradíme vám, ako taký leták pripraviť!

  • Tvoríte leták pre firmu, ktorá sa zaoberá výrobou okien či ich údržbou? Zapojte okno aj do grafiky letáka. Zákazník si otvorí leták tak, ako keby otváral dve okenice. Vnútri letáka môže nájsť kontaktné informácie, zľavový kód alebo napríklad informácie o vašich službách. Originálne a pôsobivé!
  • Rovnakým spôsobom môžete pracovať s akoukoľvek grafikou. Zákazníkov môžete napríklad nechať rozbaliť si darček.

FANTÁZII SA MEDZE NEKLADÚ

Okrem klasickej harmoniky, zavinovacieho a paralelného falcu si môžete leták poskladať podľa svojich potrieb. Pri výrobe reklamných letákov sa teda môžete naozaj kreatívne vyblázniť! Vybrali sme pre vás najzaujímavejšie typy skladov.

  • Dvojitý paralelný falc perfektne využijete napríklad na mapu či jedálny lístok. Tento typ letáka je uprostred dvakrát preložený, a tak ponúka skvelé možnosti na prezentáciu zaujímavých produktov. 
  • Krížový sklad je ideálny variant napríklad pre plagáty. Tlačovinu preložíte raz v priečnom a raz v pozdĺžnom smere. Jednotlivé sklady vytvoria kríž.
  • Mailingový lom je pomerne neobvyklý. Po zložení vznikne spravidla deväť malých polí na prednej a zadnej strane. Je preto perfektnou voľbou v prípade, keď hľadáte kompaktné riešenie. Bez problému ho totiž zložíte napríklad do obálky.
  • Žabí lom upúta zákazníkov už na prvý pohľad. Odlišuje sa totiž od bežných skladov. Predstaviť si ho môžete ako zložitejší typ zavinovacieho falcu.

3 ZÁSADY, KTORÉ SA OPLATÍ DODRŽIAVAŤ

Je celý rad aspektov, ktoré môžu ovplyvniť výslednú podobu letáka. Od papiera cez formát až po grafickú úpravu. A práve dizajn rozhoduje o tom, aký veľký reklamný potenciál bude leták mať. Máme pre vás tri základné tipy, na ktoré by ste si mali dať pozor, nech už sa chystáte na skladaný leták v akomkoľvek variante.

  • Farebná kombinácia: Farby vyberajte s ohľadom na brand. Zvážte aj ročné obdobie. Tvoríte leták na vianočnú akciu? Odvážte sa využiť výraznejšie farby, ako sú červená, zlatá či tmavozelená. Chybu však neurobíte ani so svetlými tónmi, ktoré ladia k zime. Nezabudnite však vždy na to, že farby môžu ovplyvniť vnímanie značky. 
  • Jednotný štýl fontov: Menej je viac. Držte sa jedného až dvoch typov písma. Pamätajte, že reklamný leták by mal byť v prvom rade čitateľný. Myslite aj na správnu veľkosť fontu.
  • Grafické prvky: Dbajte na pôsobivý dizajn. Nepreháňajte to s grafickými prvkami, ani s veľkým množstvom textu. Pri výrobe letákov myslite na to, aby boli tlačoviny zrozumiteľné a bolo jasné, čo chcete zákazníkom povedať.

A ŠUP DO TLAČE

Už ste si vybrali? Radi vám poradíme s doladením detailov a pripravíme vám kalkuláciu a tlač na mieru.

Viete všetko, čo potrebujete? Tak už len stačí odoslať tlačové podklady, do našej tlačiarne môžete poslať letáky online.

Sdílejte článek dál

Další články