Logo je dôležitou súčasťou reklamných materiálov. A či už sa chystáte na tlač vizitiek, výrobu letákov alebo tlač brožúr, máme pre vás pár zásad, ktoré by ste mali dodržiavať pri ich výrobe. Poradíme vám, kam umiestniť logo, ako s ním pracovať, alebo aké vybrať farby.
Aj keď je to možno pre vás samozrejmosť, mnoho firiem zabúda na logo. Spoločnosti totiž často predpokladajú, že ich zákazníci predsa musia poznať. To však v obrovskom množstve výrobkov a tlačovín nie je také jednoznačné.
Pamätajte si, že ak váš produkt zákazníci nepoznajú, všetka snaha vyjde navnivoč. Snažte sa preto s firemnými tlačovinami odlíšiť od konkurencie, a to nielen perfektným vizuálom, originálnymi textami, ale aj skvele spracovaným logom.
Možností je veľa. A vy možno neviete, kde vám hlava stojí. V každom prípade by malo byť logo vždy to prvé, čo si zákazníci všimnú pri pohľade na firemné tlačoviny. Najčastejšie sa vkladá do ľavého horného rohu. Výnimkou však nie je ani umiestnenie uprostred alebo úplne dole.
Pamätajte na to, že všetko má svoje hranice. A pre logo to platí dvojnásobne. Aj keď by zákazníci mali logo registrovať na prvý pohľad, nesmie na nich príliš kričať. Takým vizuálom by ste totiž upozadili dôležité informácie, ktoré chcete klientom oznámiť. Ak napríklad plánujete tlač plagátov na spoločenskú akciu, určite chcete povedať, kde a kedy se udalosť koná, aký je dress code, alebo aký bude program. Logo by teda malo celý vizuál len dopĺňať a byť v rovnováhe s ostatnými prvkami.
Znie to asi trochu zvláštne, ale je to tak. Logo síce nemôže kričať z tlačoviny na 100 metrov ďaleko, ale tiež ho nesmiete prebiť množstvom ďalších prvkov. Zabudnite preto na románové odstavce alebo šialené grafiky. Myslite na to, že menej je často viac. Okolo loga preto nechajte vždy dostatok priestoru.
Logo môžete ozvláštniť aj čiastočnými výrezmi. To skvele funguje napríklad pri tlači vizitiek. Vizitka sa vďaka výrezom prevzdušní a navyše bude vyzerať originálne.
Logo v plnej farbe by ste mali používať čo najviac. Farby ste si predsa zvolili z nejakého dôvodu a bola by škoda, keby ste s nimi nepracovali. Najmä pri tlači brožúr alebo vizitiek by farebné logo malo byť vašou prioritou.
Logo v čiernej farbe skvele vynikne na svetlom alebo viacfarebnom povrchu. Farebné logo by, naopak, v pestrofarebnom vizuále pôsobilo skôr neprehľadne a mohlo by zákazníkov zahltiť.
Biele logo funguje podobne ako čierne. Len s tým rozdielom, že skvele vynikne na tmavom podklade. Ak teda plánujete tlač letákov alebo iných reklamných materiálov na čierny, tmavohnedý alebo tmavosivý papier, siahnite po bielej verzii loga.
Pri tlači niektorých reklamných materiálov sa hodí mať po ruke logo spracované aj v odtieňoch sivej. Napríklad pre prípady, keď sa chystáte tlačiť čiernobielo.
Na niektorých reklamných materiáloch nie je priestor navyše. A práve v týchto prípadoch oceníte, keď budete mať okrem loga vytvorený aj symbol, podľa ktorého vás zákazníci ľahko spoznajú.
Symbol sa vám bude hodiť napríklad pri tlači samolepiek. V takto obmedzenom priestore by logo mohlo byť príliš malé – a tým pádom nečitateľné. Keď však namiesto neho použijete jednoduchý symbol, ktorý používate vo firemnej komunikácii, zostane vám miesto ešte na ďalšie prvky – napríklad odkaz na webové stránky a podobne.
Firemná komunikácia musí byť rovnaká a ladiť na všetkých kanáloch. To znamená na tlačených materiáloch a aj v online priestore. Len tak si vás zákazníci zapamätajú. Používajte preto vždy rovnaké logo a držte sa brand manuálu. Určite sa vyvarujte používaniu odlišných log či symbolov napríklad na sociálnych sieťach a vo firemných tlačovinách.
To je dobrá otázka. Logo si nechajte spracovať v oboch farebných modeloch. Zatiaľ čo RGB využijete pri digitálnej komunikácii – teda na sociálnych sieťach či na webe, CMYK použijete pri tlači plagátov, brožúr alebo tlači vizitiek. Budete tak mať istotu, že sa všetko vytlačí podľa vašich predstáv.
Všetky požiadavky na tlač nám jednoducho pošlite online. V konfigurátore si všetko nastavíte a hneď zistíte aj približnú kalkuláciu. A potom už všetko nechajte na nás. Tlač brožúr, samolepiek, letákov alebo plagátov zvládneme ľavou zadnou. A vďaka moderným strojom a precíznym tlačiarenským linkám sa môžete spoľahnúť na prvotriednu kvalitu tlačovín.