AKO NA TVORBU A TLAČ PLAGÁTOV? KREATÍVNE!

Je veľa spôsobov, ako vytvoriť plagáty. V našej ponuke nájdete mnoho formátov a povrchových úprav. Ako na to, keď chcete vytvoriť originálny plagát, ktorým zaujmete na prvý pohľad? Poradíme vám, na čo sa zamerať.

VYBERTE SPRÁVNY FORMÁT

Tlač plagátov A2 alebo B1 sa radí medzi obľúbené objednávky našich zákazníkov. Tieto formáty sú veľké, a preto sa hodia na vylepovanie rozsiahlejších plôch. Okrem formátu si môžete vybrať, či chcete tlačoviny vyrobiť nastojato, alebo naležato.

Ak sa však chcete odlíšiť, môžete si vybrať vlastný formát. Reklamné tlačoviny vám radi vyrobíme aj na mieru. Zaujímavé formáty sú napríklad stuha a šerpa – úzke obdĺžniky. Tento typ sa však hodí na špecifické reklamné plochy.

Premýšľate nad výrobou plagátov, ktoré budú na veľkej ploche – napríklad na autobusovej zastávke? Bez problémov! Tu sa však oplatí siahnuť po papieri s väčšou gramážou – aspoň 150 g/m2.

PLAGÁT, NA KTOROM NECHÁTE OČI

Určite chcete, aby plagát vyzeral pekne, bol funkčný a zároveň dlho vydržal. A to ideálne aj v nepriaznivom počasí. Pri výrobe plagátov preto radšej siahnite po povrchovej úprave. Povrch ošetrený laminom je veľmi odolný, a preto je vhodný aj do exteriéru.

Ak plánujete zľavovú akciu, môže byť vhodnou voľbou tlač plagátu na reflexnom papieri. Také tlačoviny medzi ostatnými vyniknú už z väčšej vzdialenosti. Ďalšou výhodou je to, že už si nemusíte lámať hlavu s farebnosťou tlačoviny a celkovým farebným rozvrhnutím. Stačí použiť kontrastné písmo. Napríklad na žltom plagáte skvele vynikne čierna grafika.

HRAJTE SI S FARBAMI

Plagáty, tak ako aj ďalšie typy vonkajšej reklamy, zostávajú aj dnes veľmi dôležitou súčasťou marketingovej stratégie. Môžete nimi osloviť publikum, ktoré s vami dovtedy neprišlo do styku. Pretože vás táto časť ľudí nepozná, je nutné ich zaujať.

Tvorba reklamných materiálov – a teda aj výroba plagátov – má isté pravidlá. Odporúčame držať sa firemných farieb. To však neznamená, že sa nemôžete odviazať. Samozrejme, s ohľadom na charakter vašej firmy.

Pohrať sa môžete napríklad s odtieňmi farieb, rôznymi vizuálnymi efektmi alebo kontrastmi. Fantázii sa medze nekladú.

NAHOĎTE UDIČKU A CHYŤTE ZÁKAZNÍKA

Možno to znie bizarne, hneď vám to však vysvetlíme. Okolo plagátov, ktoré sú vylepené na rušných miestach, prejde denne naozaj veľké množstvo ľudí. Mnoho z nich nemá čas sa pri plagáte zastaviť a bližšie ho preskúmať, alebo by si radi prečítali niekde viac informácií. Na reklamný plagát sa však všetko nezmestí. A tak plagát upadne do zabudnutia.

V poslednom čase sú preto veľmi populárne QR kódy, cez ktoré môžete potenciálnych zákazníkov ľahko presmerovať tam, kam sa vám to hodí. Nech už ich chcete nalákať do e-shopu, rezervačného systému, na sociálne siete, mapu s adresou podniku alebo charitatívnu zbierku. QR kódy sú univerzálne, a tak ich môžete použiť prakticky na čokoľvek.

ZA MÁLO PEŇAZÍ VEĽA MUZIKY

Plagáty sú v porovnaní s ostatnými reklamnými materiálmi lacné riešenie, ako môžete svoj podnik či akciu propagovať. Pamätajte si, že plagáty sa oplatí rozvešať na miestach, kde sa pohybuje veľké množstvo ľudí. Budete tak mať istotu, že zasiahnete čo najväčšie publikum.

Umiestniť ich môžete napríklad na špeciálne plagátové plochy, autobusové zastávky či priamo do MHD a aj do škôl či kultúrnych centier. Závisí vždy na tom, za akým účelom tlač plagátov A3, B1 alebo A2 plánujete, a koho chcete osloviť kampaňou.

PLAGÁTY ONLINE - JEDNODUCHÁ A RÝCHLA VÝROBA

Samotná tvorba plagátov a ich výsledná výroba je jednoduchá záležitosť. Všetko zvládnete z pohodlia domova, pretože tlač môžete objednať online. V našom konfigurátore sa navyše hneď dozviete cenovú kalkuláciu. Môžete si tak porovnať jednotlivé varianty reklamných materiálov. Potom už len stačí pripraviť tlačové dáta, objednať tlač plagátov a naplno rozbehnúť reklamnú kampaň!

Sdílejte článek dál

Další články

Kedy využiť digitálnu tlač?

Kedy využiť digitálnu tlač?

Chystáte sa na tlač letákov, plagátov alebo vizitiek? Poradíme vám, kedy využiť digitálnu tlač, aké sú jej výhody, ale aj na čo si dať pozor pri príprave tlačových...
Otevřít článek Kedy využiť digitálnu tlač?