Chystáte sa na vytváranie brožúry alebo katalógu? Poradíme vám, ktoré grafické trendy budú v kurze tento rok a kedy by ste, naopak, mali byť obozretní.
Asi vás neprekvapí, že medzi trendmi stále boduje minimalistická grafika. A inak to nebude ani tento rok. Celková jednoduchosť, čisté línie, bezpätkové písmo a tlmené či pastelové farby sú to, čo v svetle reflektorov žiari už niekoľko rokov.
Minimalistická grafika vylepší tak tlač katalógov, ako aj tlač brožúry. V jej kontraste navyše skvele vyniknú dôležité informácie a produktové fotografie.
Menej textu, viac grafických prvkov. Miesto na červenom koberci patrí aj výraznej grafike. Pri výrobe katalógu neurobíte chybu, ak uprednostníte fotky produktov pred textom. Ukážte produkt v celej kráse z rôznych uhlov pohľadu.
Pár riadkov textu však určite doplňte. Pri niektorých výrobkoch sú dôležité rozmery, inde zase zloženie či ponuka rôznych variantov.
Ak chcete sprostredkovať potenciálnym zákazníkom viac informácií, vaša brožúra však nie je nafukovacia, umiestnite k produktu QR kód s konkrétnou webovou stránkou. Po naskenovaní si tak používatelia môžu prečítať všetko, čo ich zaujíma. Veľkou výhodou je, že informácie môžete na webe priebežne aktualizovať. Obsah tak ľahko prispôsobíte sezónnosti, zľavovým akciám a výpredajom alebo novým – limitovaným – kolekciám.
V poslednom čase sa využívanie umelej inteligencie stalo témou číslo jeden. A to najmä v oblasti grafického dizajnu. Nečudo, že mnoho firiem začalo túto novinku využívať aj pri tvorbe reklamných tlačovín.
Pomocou rôznych nástrojov umelej inteligencie totiž môžete vytvoriť mnoho originálnych vizuálov. Majte však na pamäti, že umelá inteligencia môže byť dobrý sluha, ale zlý pán. Pri jej používaní by ste sa preto mali mať na pozore. Môže totiž jednoducho dôjsť k porušeniu autorských práv. A na to si treba dať pozor.
Ako zaujať používateľov na prvý pohľad? Nesporne animáciami. Okrem toho, že oživíte klasické statické zábery, ulovíte aj pozornosť zákazníkov na dlhší čas. A za to sa dnes platí zlatom.
Je síce pravda, že v printových brožúrach alebo katalógoch animácie nevyužijete, o to viac sa však môžete pohrať s elektronickými verziami reklamných materiálov. Do printovej verzie môžete napríklad umiestniť (už spomínaný) QR kód. Po jeho naskenovaní si používatelia môžu pozrieť vytvorenú animáciu produktu a aj video. Pracovať môžete s rôznymi typmi fontov.
Neoddeliteľnou súčasťou tvorby katalógu alebo brožúry je výber správneho papiera. Ten by mal dokonale ladiť nielen s grafickým vizuálom, ale aj celým brandom. Pre bežný katalóg môžete vybrať klasický papier. Ak však chcete predstaviť napríklad nový set brúseného skla či dizajnového nábytku alebo jarnej kolekcie od známeho návrhára, vyberte radšej luxusnejší materiál alebo papier s vyššou gramážou.
Obľúbené sú – a budú – ekologické materiály. Ich použitím dáte najavo, že vám záleží na životnom prostredí. A to iste ocenia aj vaši zákazníci.
Trendov, ktoré budú v budúcom roku na popredných priečkach, je celý rad. Je len na vás, ktorý z nich si vyberiete. Propagačná brožúra a vzhľad reklamných materiálov by však vždy mali rešpektovať brand manuál vašej firmy a samozrejme aj cieľovú skupinu.
Ak si nie ste istí, aký materiál je pre vaše reklamné tlačoviny ten pravý, ozvite sa nám. Radi vám poradíme.